Friday 8 February 2013

Jelajah 7 Negeri (Siri 5)

Peta Negeri Kedah

Salam.. Kawan-kawan sekalian... bertemu lagi kita pada siri 5 jelajah 7 negeri..

Baiklah.. kalini aku cerita pasal negeri kedah pulak... masa perjalan balik ke Tanjung Malim dari Kelantan.. kami pun lalu ikut grik.. time tu dh nak maghrib.. masa perjalanan tu.. aku macam biasa la dok depan sebalh arshad.. yela diakan drive.. takkan aku nak tidur plak. yang belakang aku tu si Ter, Hadi , Tommy dah xboleh nak kata apa dah.. yela kalau bahasa kedah cakap.. dok menghereloh.. maksudnya dok buat tahi mata la..  kalau ikutkan aku.. aku memang nak tidur,, tp kesian plak si Arshad drive sorang2.. 
 
aku pun dengar hati yang berat dan terpaksa berjaga untuk eman si arshad tu.. masa jalan grik nie.. korang nak taw. jalan dia masyallah.. gelap gelita. tak nampak apa2 pun.. dh la lampu pun xtak da.. kalau jadi papa memang masalah la.. time si arshad dok layan selekoh kt jalan tu... bulu roma aku mula meremang.. mata aku mula jadi meluar melihat keadaan sekeliling.. jenis aku ni ssh nak nampak benda2. tp rasa mmg cepat la.. aku mu;la tak sedap hati time tu.. tapi aku diam sambil urut si arsahd supaya dia tetap segar untuk drive..

lepas je satu selekoh tu.. kira nak masuk pengkalan hulu dah.. time ni la.. keta si zadri mula memecut.. si ayob dh speed gila-gila punya.. aku ingat diorg kena ap.. rupa2nya s nabillah kecik tu ada hajat nak dibuangnya.. tak pa kami pun biar la diorg pecut dulu.. tak sangka time tu mawar dah perasaan ada something yang tak kena.. tapi mawar diam je. dia buat tak tahu & buat2 tidur.. aku tahu memang ada benda yang ikut kami time tu.. sebab salah seorang perempuan yang ikut kami tu tengah bercuti ke bulan.. heheheh faham-faham la.. maybe sebab tu jugak  benda tu ikut kami.. masa nak sampai kat sengai rui.. keta zafri berhenti kat perhentian tu.. tok bagi ruang dan peluang kepada nabillah tu melepaskan hajatnya..

korang nak tahu apa yang jadi time tu... keta zafri jadi berat.. yang menghairankan lagi.. aku dengan arshad tak jumpa lansung perhentian R&R Sungai Rui.. memang kami tak nampak lansung ada perhentian dekat situ.. kami nampak hutan je kiri kanan.. tapi tak sangka time tu ayob melambai tangan kat kami.. tapi serius memang aku dan arshad tak nampak lansung ada perhentian dekat situ.. 

korang tahu kenapa jadi macam tu??? benda tu dah tutup pandangan kami.. aku dengan arshad ingat ayob bawak memang laju sampai kami tak jumpa lansung keta diorang.. tapi tak sangka kami dah lepas diorang... seram jugak.. so aku bagi cadangan supaya kami tnggu diorang dekat Caltex kat area Tiak u.. kawasan tu aku tahu serba sedikit sebab abang aku tinggal area situ... lama jugak kami tunggu si diorang.. aku ingat diorang dah sesat.. memang risau aku.. lepas lama kami tunggu diorang pun sampai.. kami rehat kejap bagi enjen keta sejuk.. kami gerak pulak ke Penang..
 
korang nak tahu apa yang berlaku kat penang??? tnggu siri ke-6.. ok la.. bye2

1 comment: