Tuesday 26 February 2013

Cyclone Crew Team Building

Team Cyclone Crew

Salam sahabat sekalaian.. kali ni aku nak cerita pula pasal Kem yang baru aku pergi pada 22-24 Feb 2013.. ala baru lepas.. kem ni berlansung di Puteri Bayu Beach Resort.. aku cerita sikit la pasal kem ni.. korang nak tahu sebenarnya aku tak pernah terlibat lansung pun dengan Cyclone Crew ni. aku join kem ni pun sebab kawan aku ajak.. mula-mula aku malas nak g tapi bila semua kawan rumah aku pergi jadi aku pun join la.. mula-mula aku ingat program ke pulau pangkor ni santai jer.. rupanya kem jugak.. tapi yang bezanya kem ni dengan kem lain.. kem ni la aku rasa paling enjoy.. boleh santai-santai.. boleh pulak karaoke tu yang enjoy giler tu.. heheheh

pada 22hb feb 2013 hari jumaat pagi.. time mula-mula nak pergi tu time bangun pagi kat rumah.. nana kejut aku bape kali.. dh la malam tu overnight.. igt malam tu xnak tidur la sbb nak tdur kt dalam bas. tak silap aku aku tidur pukul 4.30 pg.. baru nak rasa nikmat tidur.. si nana yang comey tu kejut aku... time tu pkul 7 tak silap aku.. yela.. aku brg pun tak packing lagi.. nak taknak memang kene bangun la time tu.. yang bes time tu boleh pulak bahan kwn2 kt umh aku.. memang riuh rendah pagi tu.. hahahha... so lepas kita orang siap.. kami pun g la gym. sebab nak angkat barang.. lepas angkat barang.. aku kna masalah semula jadi pulak time tu.. heheheh fhm2 la sakit perut la.. apa lagi g melabur dlu.. hahahha... so lepas melabur tu.. kami pun g la depan audi sebab berkumpul dekat situ.. mula2 diorg cakap bas bertolak pukul 9.. korang nak tahu pukul bape bas bertolak.. pukul 11 beb.. kalau tahu aku bangun lambat pun xpe.. tapi sebab excited punya pasal sanggup menunggu.. pukul 11 bas pun bertolak la.. mata aku memang dah ngantok sangat dah.. bas masuk je tol Tg Malim.. aku pun masuk la ke alam mimpi. hahahahha...

sedar2 bas dh keluar tol bidor.. hahh time tu perut pun dh nyanyi lagu negaraku.. kami pun berhenti makan.. lepas makan kami bertolak menuju ke pulau pangkor.. kami tiba di pulau pangkor lebih kurang pukul 5 petang.. time tu aku agak sedey.. korang nak tahu kenape.. tak dapat satu bilik dgn member2 aku.. jadi keseorang.. terus layan lagu gerimis mengundang.. hahah.. malam tu pulak.. kami jalankan aktiviti ice breaking.. walaupun aku tahu aktiviti yang abg fasi buat tapi aku layan jer,, buat mcm xtahu pape.. hahah jadi gila2 la.. heheh.. masa bahagi kumpulan yang paling best.. aku bahan member2 aku sampai diorg kene tukar group.. hahah kejam gila time tu.. rase bersalah pun ada.. hahha...lepas ice breaking..kami pun tdur la..

23hb Feb 2013.. hari kedua kami di Puteri bayu Beach resort kami dikejutkan seawal 4 pagi.. gila a dh la aku tdur pukul 2.30 sbb dok melepak kat luar makan burger.. baru je nk layan kepala dah kena kejut.. mmg letih gila kot.. yela malam semalam dh tdur pukul 4.30 bangun pukul 7..  hari kedua tdur 2.30 bgn pukul 4.. sebab ada aktiviti The King Of Pangkor.. enjoy jugak time... tapi masa kena lompat bintang tu lutut aku meletup.. peh sakit gilar.. kecederaan lama berulang kembali.. agak teruk jugak la.. nk jalan pun skit.. tp aku still juga join aktiviti tu.. yela dtg jauh2 kalau nak rest je bek takpayah dtg.. heheh

pagi tu lepas mandi, solat subuh, kami ada senaman aerobik.. tp ni la kali pertama aku senaman aerobik berpeluh bukan sebab senaman tapi sebab gelak.. yala abg fasi ajar senaman macam-macam.. ikut lagu.. sakit perut aku gilak.. tapi yang best skali aktiviti hantu cina.. memang lawak.. aku kira gelak jer.. memang terbaik abg fasi.. hehehh

pagi tu kami ada slot explorace..enjoy aktiviti tu.. banyak2 tugasan yang bagi aku paling mencabar dan menggunakan fizikal masa check point yang kedua.. check point tu kena ikat paku dkat tali pastu ikat di belakang badan.. kaki aku memang skit.. dengan panasnya.. mmg penat gila.. itulah tugasan yang menggunakan fizikal dan ketahanan mental yang cukup kuat.. cek point yang menggunakan minda time susun 12 batang paku pada satu paku.. aku mula2 pelik.. macam mna 12 batang paku boleh disusun dekat satu batang paku... punya lama kami pikir.. last2 dapat jugak susun. aktiviti yang menarik.. thnks abg fasi.. time check point udin yang paling aku suka.. hahahha.. korang tahu kenapa.. kena tangkap katak.. yang paling seronok tengok gelagat perempuan dan kak2 staft.. semua menjerit.. memang lawak.. heheheh petang tu kami santai jer.. apa lagi mandi manda la..

malam tu kami adakan pertandingan karaoke.. hahahha yang pling bergaya merangkul gelaran juara siapa lagi kalau bukan group 2.. paling comel.. si nana dengan ayuni.. hahaha.. paling comel kot.. tapi yang meyedihkan group 4.. hahah zafri kalah,.. hahahaha... utk pemenang pertandingan mentor menang group aku.. hahha group 3 siapa lagi pak wa... hehehhe 

malam tu lepas je abis slot.. aku, kak fiya, zafri, faizal, en hamizan bermaharajalela.. hahah yala berkaraoke.. sampai abg fasi tu azan la.. nk suruh aku berhenti... kononnya esk nak qiamulai.. last2 pukul 7 fasi baru bangun.. qiamulai la sangat.. hahahahha..

esknya.. 24hb Feb 2013.. kami ada pertandgan bola tampar, bola beracun dan ada la 23 aktiviti lagi.. so hari ketiga ni kami enjoy jer... so lepas majlis penutup kami pun berkemas la balik.. kat bawah ni ada la sikit gambar-gambar kenangan manis utk ahli2 cyclone crew..

Kumpulan 6 

masa nak balik  

iklan colgate yang mendapat sambutan ramai 


kumpulan 3 sekali gus merangkul juara kumpulan..
Terbaekkkk... 


kumpulan 4 yang memenangi kedudukan 3 terbaik. 


peace yaww.. 


 detik bersalaman.. sedey.. 


 di Jeti Pulau Pangkor

 barisan Fasilitator

 Posing Time

ya... baru keluar dari neraka.. hahahh lawak jer


kumpulan 2.. mengekalkan no 2. naib juara... heheh 


candid time 


 kumpulan 1.. 
walaupun nama kumpulan 1 tetap dapat no l tapi dari belakang.. heheheh


 wajah-wajah lelaki idaman melaya

candid.. xaci tak ajak aku.. 

 Cyclone crew.. Terbaik/..

Barisan Staff pusat sukan 


pengarah Pusat Sukan UPSI 


 Mentor dan Ketua Kumpulan 3

 Kumpulan 5.. mempertahankan no 5
 TERBAIKKKKK

 alalallalal.. comeynye abg khudree

 time berpelukan

 masa tidur pemenang karaoke(paling Comey)

 Mat : masa utk aku lepaskan angin yang aku tahan selama ini..
hahahhahahahha sampai terbeliak mata.. ini mesti dh lama simpan ni..
eh... diorang ambik gambar aku la. hehe comey x?? 


 gaya seorang artis yang baru keluar tandas,, hehehhe

time balik..

emmm itu je yang dapat aku cerita kt korang... kalau ade yang terase aku pohon maaf k.. just joke je.. jgn simpan dalam hati.. saya nak ucapkan terima kasih kepada semua staff pusat sukan dan pihak yang terlibat dalam kem cyclone crew ini.. terutama para fasilitator.. korang memang best.. halalkan ilmu yang korang bagi.. yang penting korang semua terbaik.. cyclone crew the best... ok.. bye2.. salam... jumpe lagi


No comments:

Post a Comment